-->

Review: Samsung Galaxy Grand Neo (GT-I9060), Resolusi Rendah pada Skrin yang Indah, Harga Kelas Sederhana

Review: Samsung Galaxy Grand Neo (GT-I9060), Resolusi Rendah pada Skrin yang Indah, Harga Kelas Sederhana
Review: Samsung Galaxy Grand Neo (GT-I9060)

Meluluskan varian Grand siri Galaxy dalam kebanggaan, Samsung memperkenalkan Galaxy Grand Neo. Jenis yang diketahui, varian Galaxy Grand mempunyai ciri skrin yang luas, keupayaan dwi SIM (walaupun terdapat juga pilihan SIM tunggal) dan juga rasmi harga yang terletak di pelbagai kelas pertengahan.

Penilaian dari zon spec bahawa Samsung direndam di, Grand Neo sendiri boleh dikatakan sebagai penghubung antara siri Grand Pioneer dan kesudahan adalah Galaxy Grand 2. Kemudian bagaimana ia Performanya?

Reka Bentuk
143.7 x 77. 1 x 9. 6 mm 163 gram skrin sentuh penuh

Grand Neo adalah hampir sama dengan yang generasi awal Galaxy Grand. Pada kertas, spesifikasi formal berkata terdapat sedikit perbezaan dalam saiz dan lebar badan, tetapi ia tidak banyak kurang dirasai walaupun kedua-dua dibarisi bersebelahan.

Butang kelantangan bunyi dan butang kuasa/kunci terletak pada sisi yang bertentangan, kiri dan kanan. Manakala bahagian atas menduduki Port audio serta sisi asas supaya Port microUSB terletak.

Satu perkara adalah titik tolak Grand Neo, telefon menggunakan Reka bentuk yang sama dengan hampir keseluruhan siri Galaxy kelas tengah.

Ini menjadikan pengguna sukar untuk membuat pemasangan mengiktiraf produk Galaxy kelas sederhana hanya dengan melihatnya.

Ia mungkin telah Samsung datang dengan inovasi baru pada reka bentuk produk yang mula berasa membosankan.

Tetapi terdapat sedikit perbandingan pada satu produk ini, menamatkan penutup belakang dibuat Doff begitu relatif lebih kesat, berasa selamat untuk memahami, dan tidak mudah diduduki seluruh cap jari.

Paparan
16,000,000 kapasitif TFT LCD skrin sentuh 480 x 800 piksel 5. 01 inci ~ 186ppi piksel ketumpatan pelbagai sentuhan

Grand Neo masih menggunakan resolusi WVGA itu pada asal Galaxy Grand. Dengan panjang yang sama diagonals skrin, kepadatan piksel paparan Grand Neo masih terletak dalam julat 180 piksel per inci.

Ketajaman gambar yang dipaparkan di skrin tidak Khas tetapi juga tidak mengecewakan.

Walau bagaimanapun, mempunyai skrin besar dimensi sentiasa memberikan nilai yang ditambah pada telefon.

Telefon mudah alih yang sering dikatakan seperti yang Grand Neo adalah agak selamat untuk digunakan untuk melihat koleksi imej, menonton video dan bermain permainan. Pengguna yang suka membaca mesej, e-mel atau sembang juga mempunyai lebih banyak ruang untuk papan kekunci maya pada skrin.

Sistem Pembedahan dan UI
Android OS V4. 2 (Jeli Bean)

Dalam zon ciri lembut, Grand Neo adalah sedikit terlepas. Pada bahagian Android, ia telah diberikan jenis yang paling baru KIT KAT, phablet ini hanya dibekalkan dengan Jellybean 4. 2. walaupun subjek ini tidak sangat banyak berasa terima kasih kepada penyesuaian yang biasa Samsung tidak boleh.

Pengguna boleh menikmati ciri widget pada skrin kunci yang telah disokong bermula dari jenis ini. Panel yang sangat betul widget skrin boleh dipilih sebagai pintasan ke kamera atau untuk menunjukkan sebahagian daripada ikon pintasan kepada aplikasi kegemaran.

Memegang butang rumah pengguna boleh membawa kepada paparan Pengurus tugas yang menunjukkan aplikasi yang masih berjalan di latar belakang dan juga menyediakan akses kepada Google sekarang.

Panel pada homescreen secara lalai adalah 5 keping dan boleh dikurangkan atau dioptimumkan sehingga 7 keping sesuai untuk keperluan.

Ciri yang Diketengahkan
Gerak dan gerak isyarat DropBox yang bijak

Dengan mencipta dan mengintegrasikan akaun DropBox daripada pengguna ciri ini boleh memperolehi 50GB besar ruang ingatan storan awan sehingga 2 tahun.

Semasa menggunakan ruang yang besar pada skrin Grand Neo, Samsung telah menghidupkan ciri multi Windows yang menunjukkan kemahiran telefon mudah alih mewujudkan 2 aplikasi dalam pandangan yang membahagikan skrin kepada 2 bahagian.

Selepas itu, Terdapat beberapa pilihan usul serta gerak isyarat jenis salah satu pengguna boleh menangkap tangkapan skrin dengan menyapu sisi skrin menggunakan sisi tangan.

Kemudian ada ciri yang sama dengan Samsung kerana muncul awal pada Galaxy S III pada tahun 2012 kemudian adalah pintar tinggal.

Perkakasan Serta Penanda Aras
Pemproses inti Quad 1. 2 GHz Cortex-A7 Broadcom BCM23550 Chipset VideoCore IV GPU 1GB RAM 8/ 16 GB storan dalaman luaran: sehingga 64GB Li-ion 2100mAh bateri

Jenis generasi awal siri Grand, Samsung diamanahkan Broadcom untuk lengan Grand Neo di belakang dapur beg.

Kali ini Grand Neo menggunakan Chipset dengan siri BCM 23550 yang termasuk pemproses teras 4 dengan kelajuan jam mencapai 1. 2 GHz. Grand Neo adalah salah satu yang paling awal memakai Broadcom Chipset dengan pemproses teras Quad.

Grand Neo muncul dalam 2 varian dari sumber memori, 8 dan 16 GB. Dalam unit kami diuji, dari 8GB memori, sistem kiri 4. 5GB untuk digunakan, manakala yang lain digunakan untuk sistem Android dan aplikasi terbina dalam.

Diuji dengan menggunakan penanda aras Antutu dan aplikasi standard yang Quad, Grand Neo telah memperoleh skor yang layak untuk telefon kelas. Bahakan berbanding dengan kepala ke kepala dengan telefon kelas, Grand Neo boleh dikatakan lebih rendah dalam mengambil kira prestasi walaupun perbezaan tidak menarik.

Kesambungan
Quad band GSM Dual band HSDPA GPRS sehingga 107 KBps EDGE sehingga 296 KBps HSDPA, 21 Mbps HSUPA, 5. 76 Mbps Wi-Fi 802. 11 b/gram/n, Wi-Fi langsung, DLNA, Wi-Fi Hotspot Bluetooth V4. 0 dengan A2DP, LE microUSB v2. 0

Masalah kesambungan, pengguna pada tawaran pilihan yang mempunyai yang betul pada kelas telefon Mengah, jenis maklumat jalan raya 3G, WiFi sambungan wayarles dengan WiFi keupayaan mudah alih, Bluetooth dan pasti microUSB sambungan.

Di sebelah ciri, telefon dilengkapi dengan beberapa bahagian menarik aplikasi Play Kumpulan yang membolehkan telefon untuk berhubung dengan ciri lain yang mempunyai aplikasi yang sama untuk berkongsi fail, bermain permainan, atau memainkan muzik bersama-sama.

Kemudian ada link Samsung yang memudahkan pengguna untuk menyegerakkan kandungan multimedia yang mereka ada dalam telefon mereka dengan perkhidmatan simpanan milik awan (kotak. Net, DropBox atau SkyDrive). Melalui aplikasi ini juga, pengguna boleh menyambung telefon bimbit dengan ciri Samsung SmartTV.

Satu lagi perkara khas yang boleh dikatakan adalah kemahiran untuk menyokong 2 kad SIM yang aktif bertepatan.

Kamera
5MP 2592 1944 piksel autofokus LED flash Geo-pengetap video perakam 720p@30fps kamera menengah: VGA

Pada kamera, Grand Neo mempunyai 7 fesyen pilihan utama, antara lain auto, foto terbaik, pukulan berterusan, bunyi & ditembak, panorama, sukan serta malam.

Kemudian terdapat juga 4 pilihan kesan dan makro fesyen. Grand Neo juga boleh merakam video semasa menembak dalam bertepatan Time.

Menariknya, kamera Grand Neo yang boleh disunting secara langsung dengan aplikasi editor imej terbina dalam yang menawarkan 8 tetapan corak, 20 pilihan impak, serta pilihan untuk menghias gambar anda dengan menggunakan pelekat, rangka sebatan.

Lebihan
• Ciri-kaya
• Skrin lebar
• Harga kelas pertengahan
• Dwi SIM

Kekurangan
• Prestasi bilik
• Reka bentuk yang membosankan
• Jenis Android semakin lapuk

Kesimpulan
Pada terawal kemunculan, telefon mudah alih yang besar atau terkenal phablet tampaknya dibuat untuk pengguna akhir yang tinggi. Nasib baik pada masa kini sesetengah vendor telah dibentangkan varian phablet dengan pegawai harga yang lebih mesra.

Samsung dengan Grand Neo boleh dipetakan cukup layak untuk meneliti jenis ini. Skrin lebar digunakan dengan cekap oleh Samsung dengan emalas ciri multi-Windows. Bukan sahaja skrin lebar juga pasti untuk memberi manfaat kepada pengguna yang suka menonton video dan bermain permainan pada telefon mudah alih.

Click to comment