-->

Review Xiaomi Redmi 4A

Review Xiaomi Redmi 4A
Review Xiaomi Redmi 4A
Peminat Xiaomi di Indonesia kini boleh bergembira. Sebabnya adalah bahawa Xiaomi telah berjaya memenuhi TKDN dan bersedia untuk memasarkan bahan telefon pintar 4G. Dalam acara yang diadakan di Jakarta beberapa waktu kemudian, Xiaomi mengumumkan bahawa Redmi 4A jadi telefon pintar 4G awal mereka yang dibuat di Indonesia.

Ingin tahu apa jenis kelebihan ciri harga yang berpatutan ini? Ikut perbincangan kami:

Reka Bentuk Berasaskan Polikarbonat Ringan
Xiaomi Redmi 4A adalah telefon pintar belayar 5-inci dengan badan yang masih dikuasai oleh bahan polikarbonat dengan permukaan Matte yang licin. Walaupun tidak bergantung kepada bahan logam seperti beberapa yang terdahulu, dari segi membina telefon pintar berkualiti agak baik dalam kelasnya.

Apabila dilihat sepintas lalu dari segi reka bentuk, Redmi 4A tidak kelihatan mempunyai perbandingan yang signifikan dengan saudara-mara lama, Redmi 3S. Berat adalah ringan (131, 5 gr) dan mempunyai sentuhan penamat daripada susunan luar yang tidak licin sehingga ia selamat dipotong.

Satu operasi yang diserahkan terasa mudah walaupun telefon pintar tidak sangat langsing dalam kelasnya. Dan ia perlu diketahui, REDMI 4A membawa konsep unibody supaya anda tidak boleh mengeluarkan bateri.

Paparan 5 Inci dengan Kualiti yang Baik
Seperti produk yang dijual pada harga 2,000,000 Rupiah, anda tidak boleh mengharapkan banyak pada perkakasan yang tertanam di dalamnya. Tetapi Mujurlah, di zon skrin anda masih boleh mendapatkan beberapa jenis kepuasan yang kita rasa.

Tiada apa yang istimewa untuk dilakukan. Tetapi membuat dimensi telefon pintar Level, skrin tinggi berteknologi IPS 5 inci dengan resolusi HD (720 x 1280 piksel) dikategorikan dengan baik. Penghasilan semula nampaknya adalah keseimbangan yang layak supaya menyokong bumbung. Tahap kecerahan juga mencukupi untuk digunakan pada asas cahaya matahari.

Dari segi audio, sekali lagi anda tidak mahu mencipta ciri khas di dalamnya. Kualiti bunyi itu sendiri agak jelas dan kuat. Baik untuk anda menonton video atau bermain permainan.

MIUI 8 dengan Ciri Dwi-Apps
Xiaomi Redmi 4A mengamalkan sistem pembedahan 6 Android. 0.1 Marshmallow dengan MIUI 8. Secara umum, OS agak mudah dan bersih cukup daripada bloatware. Jadikannya mudah untuk mencapai semua ciri.

Menariknya, Xiaomi Rosmah penggunaan dwi-aplikasi yang sepadan dengan namanya, membolehkan pengguna untuk memakai dua akaun berasingan dalam satu telefon pintar. Sebagai contoh 2 WhatsApp, 2 Facebook, 2 BBM, dan sebagainya.

Menggunakan jenis ini berguna untuk anda yang hidup harian menguruskan untuk menguruskan 2 akaun, sebagai contoh satu untuk hal ehwal individu dan yang lain untuk kerja. Untuk anda yang malas untuk mengambil 2 telefon bimbit.

Anda juga boleh memilih 2 profil berasingan, setiap satu dengan ' Bilik ' sendiri, mencipta wallpaper, aplikasi, fail, dan Galeri imej. Silap mata dengan mengaktifkan ciri ' Bilik kedua ' dalam persekitaran. Buat log masuk ke setiap profil, anda boleh menggunakan kata laluan untuk mengekalkannya secara peribadi.

Kamera yang Cukup dalam Kelas
Untuk telefon pintar di pangkalan 2,000,000 Rupiah, sebenarnya ada apa-apa yang istimewa tentang kamera Redmi 4A. Di belakang, anda ingin membuat 12 megapixel F/2 sensor. 2 lengkap dengan sokongan autofokus dan LED flash.

UI kamera juga mudah dengan beberapa pilihan fesyen, seperti mencantikkan, panorama, dan fesyen manual yang membolehkan penetapan keseimbangan putih serta ISO. Walaupun swafoto membuat, Terdapat 5 megapiksel F/2 kamera. 2 di hadapan.

Hasil gambar beliau dikategorikan cukup dalam kelas. Agak baik dalam cahaya sinar yang mencukupi, tetapi tidak tajam manakala mengambil gambar dalam cahaya Dim. Gunakan autofoosiat kilat untuk dimensi telefon pintar peringkat kemasukan. Pengeluaran semula nampaknya memang sangat memuaskan. Tetapi sekurang-kurangnya, agak semulajadi dan tidak pucat.

Prestasi yang Mencukupi
Sebagai telefon pintar peringkat kemasukan, REDMI 4A masih dilengkapi dengan perkakasan yang menyokong prestasi yang mencukupi. Memanggilnya SoC Qualcomm Snapdragon 425 dengan pemproses berkuad Cortex-A53 kelajuan 1. 4GHz dan GPU Adreno 308.

RAM diimplan dengan kapasiti 2 GB, manakala memori dalaman ialah 16 GB. Jika Ruang storan maklumat masih kekurangan, anda boleh menaik taraf microSD anda kepada kapasiti optimum sebanyak 256 GB.

Malangnya, Redmi 4A menggunakan konsep hibrid yang memerlukan microSD untuk mengambil kad SIM kedua. Iaitu, jika anda memasang microSD, anda hanya boleh memasukkan satu kad SIM. Walau bagaimanapun, sensor sokongan dalam telefon pintar ini dikategorikan sebagai selesai.

Dalam prestasi, redmi 4A agak lincah untuk memudahkan keperluan asas pada telefon pintar. MIUI 8 juga merasakan cahaya dan selamat untuk beroperasi. Buat Permainan? Masih boleh. Tetapi dengan campuran perkakasan di atas, tidak benar-benar mengharapkan banyak untuk bermain permainan 3D yang berat perlahan-lahan.

Bateri Agak Hari Penuh
Xiaomi Redmi 4A dilengkapi dengan bateri 3120 mAh. Buat penggunaan yang adil setiap hari seperti yang boleh dikatakan tahan lama. Kami membawa telefon pintar ini untuk aktiviti sejak pagi dengan keadaan bateri 100 peratus. Apabila tiba di rumah pada waktu malam, maka bateri perlu diisi semula.

Kesimpulan
Penyiapan TKDN Xiaomi adalah jelas satu ancaman yang bersungguh-sungguh kepada pesaingnya di pasaran Indonesia. Bukan sahaja untuk pengeluar telefon pintar kelas pertama ke pangkalan, tetapi juga yang mempunyai siri ciri utama yang juga boleh dibawa oleh Xiaomi pada masa akan datang.

Sebabnya, Xiaomi dikenali mempunyai barisan produk dengan spesifikasi menarik, tetapi berharga pada harga yang berpatutan. Contoh ialah REDMI 4A yang kami menyemak masa ini. Campuran antara perkakasan di dalamnya menjadikannya sebagai salah satu pilihan yang sangat menarik dalam kelasnya.

Dengan 1.499 RP rasmi. 000, Xiaomi Redmi 4A sesuai untuk anda yang baru berpindah ke rangkaian 4G, atau yang mencari telefon pintar murah dengan waranti formal untuk setiap keperluan hari.

Mutahir:

  • Badan yang ringan dan selamat dibawa
  • Nikmat skrin yang dilihat
  • MIUI 8 ringan dan sedikit bloatware
  • Dwi-Apps termasuk ' Bilik kedua '-ciri
  • Bateri cukup untuk satu hari
  • Penderia yang lengkap
  • Harga menarik

Yang Kurang:

  • Slot hibrid dwi-SIM 

Click to comment