-->

8 Kelebihan dan Keburukan OPPO A71 Mesti Dikenali Sebelum Pembelian

Kelebihan dan Keburukan OPPO A71
Kelebihan dan Keburukan OPPO A71
Bukan sahaja Samsung dan Xiaomi, kini nama OPPO juga sangat popular di Indonesia. Apabila ia mendengar perkataan OPPO, sebenarnya ramai orang mahu menumpukan fikiran mereka pada telefon pintar swafoto dengan kamera besar resolusi depan.

Walaupun umumnya purata OPPO swafoto telefon pintar mempunyai harga RP 3,000,000 atau lebih, tetapi industri dari negara Gorden bambu negara juga mensasarkan telefon pintar dalam harga RP 2 juta yang diuji oleh pelancaran OPPO A71.

Bukan sahaja bermain dengan harga yang berpatutan, A71 ini juga mempunyai spesifikasi perkakasan serta kamera yang boleh dikatakan menarik. Buat, untuk Gadgeter yang ingin tahu tentang kelebihan dan keburukan telefon pintar ini supaya ia boleh melihat datanya seperti berikut.

Kelebihan dan Keburukan OPPO A71

Lebihan
Spesifikasi perkakasan OPPO A71 adalah Diotaki oleh Chipset MediaTek MT6750 Octa-Core 1, 5 GHz. dalam mengimbangi kelajuan Chipset, telefon pintar ini juga dilengkapi dengan 3 GB RAM dan 16 GB storan dalaman yang boleh ditambah microSD.

Skrin
Skrin A71 mempunyai lebar 5, 2 inci dengan teknologi IPS dan HD resolusi (1280 x 720 piksel). Dengan kehadiran teknologi IPS, ia membolehkan pengguna masih boleh melihat video, aplikasi, Permainan, dokumen, atau imej sehingga sudut cerun 178 darjah.

13 MP Kembali Kamera
Telefon pintar juga dilengkapi dengan 13 MP kamera belakang, PDAF, dan aperture f/2. 2 yang boleh membuat imej dengan baik. Manakala flash LED yang muncul pada telefon pintar ini membantu kamera untuk mencipta imej yang baik pada rasuk sedikit.

Bateri 3000 mAh 
Ciri ini dilengkapi dengan bateri 3000 mAh yang didakwa oleh OPPO mampu untuk hidup dengan panjang yang agak besar dalam penggunaan yang adil supaya pengguna tidak perlu membawa pengecas dalam aktiviti hari.

4G-LTE Kad 2 SIM
Umumnya orang Indonesia mempunyai lebih daripada kad SIM untuk pelbagai hal ehwal. Membuat cara itu, OPPO A71 berusaha untuk bertemu dengan pengguna di tanah air dengan berkongsi 2 slot kad SIM. Walaupun rangkaian 4G-LTE telah muncul pada telefon pintar ini yang membolehkan pengguna untuk menikmati internet dengan kelajuan yang hebat.

Kekurangan
Tiada Penderia Cap Jari
Dengan harga RP 2, 3,000,000, ia harus OPPO A71 telah dilengkapi dengan sensor cap jari yang telah menjadi bahagian yang bermakna untuk telefon pintar 2018 pada tahun ini. Penderia cap jari itu sendiri mempunyai pelbagai jenis yang menarik, yang terdiri daripada membuka, pembayaran digital, untuk menembak.

Tiada Face Buka Kunci
OPPO A71 sendiri telah benar-benar tiada sensor cap jari dan membuka kunci. Sementara itu, kehadiran yang membuka wajah boleh membuat pengguna membuka telefon pintar hanya menggunakan wajah.

Kamera Hadapan 5 MP
OPPO A71 mempunyai kamera depan dengan resolusi sampai 5 MP di dasar purata. Untuk set ini, resolusi Standard kamera depan yang dimiliki oleh telefon pintar harus sampai 8 MP.

Click to comment