-->

Kajian Daripada Samsung Galaxy J1 Mini: Besar Lelaki Sedikit Berkuasa


Strategi yang sangat menarik dari Samsung untuk pasaran telefon dalam harga di bawah Sejutaan. Yang kini diperintah oleh lambang tempatan seperti Advan, Evercoss dan Mito. Samsung Galaxy J1 mini membawa spesifikasi yang sedikit lebih baik daripada yang biasa Samsung Galaxy J1. Seperti 4.3 inci WVGA paparan, 1.5 GHz Quadcore CPU, 1 GB RAM, 8GB memori, 5MP kamera belakang dan kamera VGA Penyambut. Baik bagi anda yang berminat dalam telefon ini, di sini kami menyediakan harga rujukan Samsung Galaxy J1 mini dan spesifikasi penuh Buddy Sinyaliti.

Spesifikasi Detail Samsung Galaxy J1 Mini

1. Samsung Galaxy J1 Mini Reka Bentuk
The Samsung Galaxy J1 mini mensasarkan kelas pertengahan yang lebih rendah mempunyai saiz skrin yang sedikit mini tetapi bagi sesetengah orang yang tidak suka skrin terlalu besar, Samsung Galaxy J1 mini boleh menjadi pilihan. Reka bentuk dan penampilan fizikal Samsung Galaxy J1 mini adalah tidak berbeza dari sebelumnya. Telefon juga masih menggunakan kapasitif skrin TFT paparan dengan ketumpatan piksel pixesl ~ 217 PPI dan skrin 4,3 inci.

Resolusi yang dipertingkatkan juga masih WVGA atau 800 × 480 piksel dengan ketumpatan paparan 218 PPI (piksel dalam langkah dengan inci). Menyampaikan imej terbaik kualiti skrin. Walaupun resolusi hanya 480 x 800 piksel agak sesuai untuk kualiti paparan. Sudah tentu ia masih mempunyai kualiti di bawah tipikal Samsung IPS LCD atau Panel Super AMOLED.

Telefon ini begitu kecil dan selesa dalam mudah alih kerana ia tidak berasa licin. Berkaitan dengan rupa yang dihasilkan oleh Samsung Galaxy J1 Mini, ia agak baik. Oleh kerana ia dihiasi dengan aplikasi serta penampilan terbaru, lollipop v5.

Untuk bersenang-senang, Samsung juga menawarkan ciri mod Outdor yang apabila ciri diaktifkan secara automatik skrin akan menjadi lebih cerah. Tetapi malangnya ciri ini hanya boleh aktif untuk hanya 15 minit. Kemudian, apabila membincangkan isu Reka bentuk, Samsung Galaxy J1 mini juga akan menggunakan bentuk yang sama seperti siri sebelumnya dan masih akan dibalut dalam bahan plastik.

Dengan sokongan dwi SIM dan sudah tentu 4G LTE. Sebagai tambahan kepada murah, sudah tentu ini telefon bimbit kita boleh digunakan sebagai internet sokongan bermakna ia menyemak imbas, melar, atau video streaming lancar. Di samping itu, Samsung Galaxy J1 mini juga agak selesa untuk beroperasi kerana ia mempunyai rangka yang cukup kecil. The Samsung Galaxy J1 mini datang dalam tiga pilihan warna iaitu hitam, putih dan juga emas, yang boleh dipilih mengikut rasa.

2. Ciri
Perkara yang menarik tentang Samsung Galaxy J1 mini adalah apabila Buddy Sinyaliti mendengar muzik menggunakan telefon telinga. Buddy akan mencari beberapa tetapan antara penyama dan terdapat ciri bunyi yang hidup + yang mampu membuat output audio dalam Eraphone bunyi lebih nendang.

Untuk sambungan tanpa wayar, telefon mudah alih ini tidak menawarkan beberapa keistimewaan seperti telefon Classy Samsung yang lain. Tetapi masih boleh untuk membuat PAL Sinyaliti boleh menyambung ke Internet tanpa sebarang maklumat sambungan. Ia telah berada di Wi-Fi 802.11 b/g/n 2.4 GHz ciri yang disokong dengan Wi-Fi terus tanpa sebarang sokongan Hotspot Wi-Fi.

Kemudian, untuk menjadikannya lebih lengkap. Samsung juga menyediakan ciri V4 Bluetooth. Sifar dan GPS teknologi Glonarab. Terdapat juga Port Mikrousb v 2.0. Dari segi penyimpanan dengan harga yang murah, ia masih berasa sangat kurang memuaskan. Kerana pertama kalinya memegang dari kapasiti memori lapan GB memegang, Samsung hanya Mennyisakan 4.49 GB kerana separuh daripada itu sudah digunakan untuk perisian.

3. Prestasi
Ditawarkan untuk menyambut pasaran di segmen tengah yang lebih rendah, tidak membuat terlalu istimewa tetapi telefon bimbit telah tegas dalam Spreadtrum SC8830 Chipset digabungkan dengan 1. lima GHz pemproses-Pusat. di mana tidak hairanlah jika harga IDR agak murah, walaupun jika kita bandingkan dengan pertama Samsung Galaxy J1 siri telefon ini adalah lebih mampu dengan siri spesifikasi yang telah diperbaiki.

Berbanding dengan siri sebelumnya. Samsung hanya dipinkan Spreadtrum SC7727S Chipset dan digunakan hanya 1.2 GHz pemproses teras dwi. Spesifikasi yang lebih baik juga akan dirasai dalam sektor memori yang kini dalam tahu akan mempunyai 8GB magnitud untuk dalaman dengan pembesaran microSD dan 1GB untuk kapasiti RAM, manakala di sisi perisian Samsung Galaxy J1 mini adalah terima kasih yang unggul untuk Android OS 5.1 penggunaan lollipop.

Nah ini sudah tentu tidak selain daripada kewujudan perkakasan seperti Spreadtrum SC8830 Chipset yang telah dimasukkan ke dalam pemproses Quad-inti 1.5 kelajuan GHz dan penyimpanan dengan hanya 8 kapasiti GB.

Operasi permainan berat boleh berjalan dengan lancar serta kehadiran Mali-400MP2 GPU bahawa Samsung telah diletakkan sebagai pemproses grafik. Ia hanya cukup malang daripada pertempuran saat ini Android telefon bersaing untuk memberikan kapasiti RAM yang besar, dalam peranti ini Samsung tepat hanya merangkumi 1GB RAM sahaja, yang membuat telefon sedikit kurang responsif Dan sedikit lag apabila membuka banyak aplikasi sekaligus.

4. Kamera
Usahanya dalam meningkatkan fungsi Samsung Galaxy J1 mini dalam hal fotografi seolah-olah untuk mendapatkan jawapan dan kelonggaran yang baik dari pencinta sistem Android yang murah di pelbagai negara terutamanya Indonesia. Sebab Samsung Galaxy J1 mini telah dilengkapi dengan sokongan dua kamera yang cukup mampu. Telefon pintar dilengkapi dengan kamera utama 5MP dan kamera depan 2 MP. Tembakan Samsung Galaxy J1 mini cukup baik untuk dilengkapi dengan flash LED dan ciri autofokus untuk menghasilkan kualiti 2592 х 1944 piksel.

Kanta kamera utama 5 MP adalah pasti untuk membuat setiap saat dijaga dengan baik, sama ada dengan kawan atau orang berdekatan. Malangnya di hadapan, ia kelihatan seperti ia akan kekal sama dengan kanta kamera yang berkualiti VGA. Walaupun dengan harga yang sangat murah, telefon ini mampu Kualiti HD yang mulia pada rakaman video yang boleh dilakukan dengan kamera utama. Untuk menyelamatkan pukulan, Samsung telah menyediakan Galaxy J1 mini dengan satu lapan GB memori dalaman ditambah dengan slot mikro yang boleh sehingga 128 GB.

5. Bateri
Hanya bateri boleh tanggal Li-ion yang mempunyai kapasiti 1500 mAh, menjadikan ia tidak dapat bertahan sehari penuh. Kerana jika digunakan untuk kegunaan biasa telefon ini boleh bertahan hanya 6 jam. Walau bagaimanapun, apabila digunakan untuk bermain Permainan mudah alih ini hanya boleh bertahan selama lebih daripada 4 jam. Jadi rasa telefon ini masih kurang sesuai untuk rakan Sinyaliti yang suka bermain permainan. Bagi tempoh pertuduhan bateri am 1500 mAh yang dimiliki, menggunakan Carger terbina dalam. Dari kedudukan five94aba9aa95624a2722221baab3d067849f512e95baf63ba99705131fe46558a0-10094aba9aa95624a2722221baab3d067849f512e95baf63ba99705131fe46558a0 telefon bimbit ini hanya mengambil masa 2 jam sahaja Buddy Sinyaliti, berminat untuk membelinya?

Click to comment