-->

Review Asus Zenfone 4 Max ZC520KL


Peningkatan trend telefon dwi-kamera sehingga salah satu ASUS Alibi untuk memperkenalkan satu siri telefon dwi-kanta. Selepas memperkenalkan ASUS Zenfone 4 Max Pro ZC554KL siri ke pasaran Indonesia menjelang akhir Ogos, ASUS pada masa ini memperkenalkan kepada Zenfone 4 Max ZC520KL varian untuk mencapai segmen pasaran yang lebih luas.

ASUS Zenfone 4 Max ZC520KL boleh dikatakan yang kompak Zenfone 4 Max Pro. Apabila ASUS Zenfone 4 Max Pro ZC554KL adalah 5, 5-inci telefon pintar belayar yang menawarkan hayat bateri optimum terima kasih kepada kapasiti bateri 5. 000 mAh, Zenfone 4 Max ZC520KL adalah telefon pintar dwi-kamera yang datang dengan skrin 5-, 2 inci dan 4 bateri. 100 mAh.

Reka Bentuk
Meneroka trend yang lagi Diala, Zenfone 4 Max ZC520KL datang dengan reka bentuk unibadan yang terus kelihatan kuat. Untuk kelihatan cantik, ASUS bergantung kepada penamat logam dalam badan polikarbonat ringan di belakang. Sisi diperbuat daripada dibundarkan dan ketebalan hanya 8, 73mm selamat dalam cengkaman dan tidak mudah untuk meninggalkan jari skala yang tinggal.

Skrin
Ia datang dengan skrin 2, 5D IPS yang DIPIMPIN dengan HD Resolusi 5, 5 inci dan telah disalut dengan Corning Gorilla Glass, Zenfone 4 Max kelihatan dengan kemasan yang licin, sebab yang digunakan tidak berasa agresif di tepi skrin. Digunakan di luar kawasan Luaran, Zenfone Max 4 skrin masih dapat menunjukkan foto yang kelihatan jelas dan tajam dalam hal ini sebagai skrin IPS daripada Zenfone 4 Max telah dilengkapi dengan LEDS yang mempunyai tahap kecerahan di atas 400nits.

Kinerja
Asus Zenfone 4 Max ZC520KL's dapur disctor adalah dalam kuasa pemproses output Qualcom Snapdragon 425 Qualcomm dengan berasaskan ARM teras, Cortex A53 kelajuan 1, 4GHz

Berpasangan dengan Qualcomm Adreno 308 GPU yang berjalan pada kelajuan sehingga 598MHz. Menariknya, walaupun menggunakan SoC arus perdana, telefon pintar ini mampu menawarkan prestasi yang baik yang boleh dipercayai. Dikala digunakan untuk menonton 720p HD video dalam kadar bingkai 60, kualiti gambar yang terhasil masih agak lembut dan mudah.

SoC dilengkapi dengan hexagon DSP (pemproses isyarat digital) yang direka untuk beroperasi dengan kuasa yang lebih berkesan, khusus dalam aplikasi yang berurusan dengan isyarat seperti audio, video, dan jalur lebar mudah alih. Setiap isyarat analog ditukar menjadi isyarat digital kemudian selepas diproses oleh DSP di kependaman yang lebih rendah, dan Kesimpulannya meningkatkan prestasi.

Buat kesambungan, Snapdragon 425 menggunakan mod untuk menyokong kucing. 4, 150Mbps download dan 75Mbps upload, masih dengan Wi-Fi percuma AC. dan caj cepat 2. 0.

ASUS ZenUI Antara Muka dengan Android Nougat 7. 1.1
Ia datang dengan Android Nougat 7. 1.1 paparan skrin Zenfone 4 Max tidak mempunyai perbandingan yang menarik dari siri ini sekali, masih menggunakan ZenUI 3. 0 dengan ciri yang sering didengar untuk pencinta zenfone itu, pergerakan Zen yang menawarkan beberapa jenis isyarat untuk melakukan permohonan atau hidup mematikan skrin pada telefon pintar.

Pada masa kini UI juga dilengkapi dengan gerak isyarat dan pencetus cepat untuk satu mod tangan di mana anda boleh pengangkutan secara langsung dengan menangguhkan panggilan telefon pintar ke telinga atau menekan butang rumah 2 kali untuk mengaktifkan satu fesyen tangan. Pengguna juga boleh memulihkan prestasi telefon pintar dengan ciri Pengurus mudah alih.

Untuk permainan Kekasih Asus menyediakan permainan ciri Jin yang merupakan aplikasi terapung yang membolehkan pengguna untuk menjadi lebih selamat untuk bermain permainan dengan Smartphonenya. Lebih-lebih lagi, anda boleh menjalankan rangsangan pada telefon pintar anda, anda mewujudkan pengalaman yang lebih baik dalam permainan game tanpa lag.

Apa yang tidak kurang menarik adalah ciri yang disyorkan untuk pencinta swafoto adalah aplikasi Master Swafoto. Di dalamnya, anda boleh menggunakan 8-megapiksel kamera depan ditambah dengan lembut LED flash untuk terjebak dalam bentuk imej atau video. Selain itu, anda boleh menggunakan ciri Beauty Live yang membolehkan anda menjalankan penyiaran secara langsung dengan ciri pengindahan, lebih-lebih lagi, dalam beberapa sinar.

Berbilang Kamera dengan Kanta Sudut Lebar
Telefon pintar ini mempunyai kamera dwi di belakang. Satu kamera utama dengan resolusi 13 MP yang mampu mencipta imej dengan penghasilan semula corak yang sangat baik, tajam dan mampu melindungi detail dengan baik dalam cahaya yang mencukupi. Kamera kedua menggunakan sensor yang 5 MP-resolusi dengan kanta yang luas dengan ruang tontonan 120 darjah, di mana foto mampu diambil lebih luas daripada kamera utama. Walaupun ia hanya 5 MP, ia mampu mencipta gambar yang baik walaupun dengan terperinci, tidak baik sebagai kamera utama.

Pada sisi rakaman video Asus masih menyelami EIS (penstabilan imej elektronik) milik zenfone 3, yang didakwa untuk mengurangkan kejutan untuk rakaman video yang diambil di resolusi HD penuh

Maksimum Cipta Bateri Maksimum
Dari ujian dalaman, The ZenFone 4 Max yang built-in ZC520KL bateri yang dibina sehingga 37 hari di siap sedia pada rangkaian 4G. Apabila digunakan untuk bercakap Voice atas rangkaian berasaskan 3G, bateri boleh bertahan sehingga 31 jam. Terdapat juga satu tatarajah muzik, bateri boleh membekalkan keperluan untuk memainkan muzik selama 101 jam tanpa henti. Bagi melayari laman web dengan rangkaian Wi-Fi, telefon pintar ini boleh bertahan selama 21 jam.

Daripada mengecas semula bateri, telefon pintar ini telah menyokong ciri caj cepat yang membolehkan bateri telefon pintar ini akan dicas semula sehingga ia menyediakan 2 jam masa bercakap dalam 15 minit dengan bayaran semula.

Hayat bateri optimum telefon pintar ini dicapai terima kasih kepada 2 aspek. Awal, penggunaan bateri kapasiti besar ialah 4. 100mAh, dan pilihan pengoptimuman bateri yang memudahkan pengguna untuk menyusun tetapan yang sangat sesuai untuk pelbagai aktiviti yang mereka tinggal.

Pengecasan Terbalik
Bukan sahaja ia mempunyai kapasiti bateri yang besar dan ciri Penjimat kuasa, ASUS ZenFone 4 Max ZC520KL juga boleh menyediakan kapasiti kuasa bahawa dia Menyimpan bateri ke ciri lain menggunakan kabel USB OTG termasuk dalam pakej pembelian. Dengan ciri keupayaan pengecasan terbalik, telefon pintar ini boleh berubah serta powerbank.

Kesimpulan
Tiba seperti jenis kompak daripada Zenfone 4 Max Pro ZC554KL, Zenfone 4 Max ZC520KL dapat kelihatan menawan. Walaupun ia tidak muncul dengan spesifikasi yang paling tinggi di pasaran, aka membawa ' SoC snapdragon 425 ' dari Qualcomm, telefon pintar ini masih boleh dipercayai untuk kerja tugas setiap hari.

Spec

  • Model: ZenFone 4 Max (ZC520KL)
  • Reka bentuk: 2.5 D berkontur coring Gorilla kaca paparan dengan logam unibody & pelbagai pilihan warna
  • Paparan, resolusi: 5.2-inci HD IPS paparan (1280 x 720), depan 2. 5D paparan kaca melengkung, penapis Bluelighuntuk penjagaan mata, panel kapasitif Touch dengan 10 mata multi-sentuh
  • Pemproses SoC:
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 425 platform mudah alih dengan 64-bit Quad-teras pemproses
  • GPU: Qualcomm Adreno 308 
  • Memori: RAM/storan 3GB RAM, 32GB penyimpanan, 100GB Google drive (percuma 1 tahun)
  • Sistem kamera
  • Front Camera: 8 megapixel, 24mm panjang tumpuan dalam kamera filem 35mm, 85 ° bidang pandangan, lembut LED cahaya flash
  • Kamera belakang (utama): 13 megapixel, F/2. 0 aperture, 25mm Panjang tumpuan dalam      kamera filem 35mm, 80 ° bidang pandangan, 0. 03 saat fasa pengesanan auto-fokus, LED Flash, kamera segera menukar
  • Kamera belakang (Wide-sudut): 120 ° kamera lebar luas, 200% pandangan yang lebih luas    untuk lebih banyak kawan dan pemandangan pada rangka, 17. 9mm panjang Focal dalam          kamera filem 35mm
  • Ciri kamera
  • Kamera depan: Kecantikan, auto (dengan HDR ciri), Swafoto panorama, animasi GIF
  • Kamera belakang: Kecantikan, auto (dengan cahaya yang rendah dan HDR ciri), Pro, resolusi luar biasa (52 megapixel), animasi GIF, panorama, masa berlalu (dengan penjimatan    kuasa), 9 pelbagai penapis
  • Wayarles: WLAN 802. 11 b/gram/N, Bluetooth 4. 2, Wi-Fi langsung
  • Kesambungan: slot 1:2G/3G/4G Nano kad SIM, slot 2:2G/3G/4G Nano kad SIM kedua-dua slot kad SIM sokongan 3G WCDMA/4G LTE Kumpulan rangkaian. Tetapi hanya satu kad SIM boleh menyambung kepada perkhidmatan 4G LTE pada satu masa.
  • LTE CAT4: UL 50/DL 150Mbps, DC-HSPA +: UL 5. 76/DL 42Mbps, FDD-LTE (band 1, 3, 5, 7, 8, 20), TD-LTE (band 40), WCDMA (band 1, 5, 8)
  • SIM/slot SD: slot tiga, slot dua SIM dan satu slot kad MicroSD, MicroSD sehingga 256GB
  • GPS: GPS, AGPS, GLON
  • OS: Android 7. 1.1 nougat dengan ZenUI 4. 0
  • Bateri: 4.100 mAh kapasiti dengan pengecasan pantas, ASUS teknologi PowerMaster, 2x jangka hayat bateri yang lebih panjang, fesyen Bank kuasa untuk 2x lebih cepat pengecasan terbalik (1A), sehingga 37 hari siap sedia, sehingga 31 jam 3G masa bercakap, sehingga 101 jam main balik muzik, sehingga 21 jam Wi-Fi Laman web browsing
  • Audio/mikrofon: penceramah kuat dengan penguat dalaman PMIC, CODEC audio bersepadu ke dalam PMIC, dwi telefon dalaman dengan teknologi pengurangan hingar ASUS, penerima radio FM
  • Saiz/berat: 150. 5 x 73. 3 x 8. 73mm/156 gram
  • Warna: dia Laut Hitam, emas cahaya matahari, meningkat Pink 

Click to comment