-->

8 Kelebihan dan Keburukan Xiaomi MI Max 3 yang Anda Perlu Tahu

8 Kelebihan dan Keburukan Xiaomi MI Max 3 yang Anda Perlu Tahu
Kelebihan dan Keburukan Xiaomi MI Max 3
Pada masa ini mi Max 3 adalah ceramah penting di Internet kerana ia baru sahaja dikeluarkan oleh Xiaomi di China. Ia dikatakan mi Max 3 membawa Reka bentuk, spesifikasi perkakasan, dan ciri yang lebih baik daripada mi Max 2.

Bukan sahaja mempunyai dimensi skrin yang besar, ini mi Max 3 juga mempunyai bateri kapasiti besar yang mempunyai tenaga yang tahan lama. Bukan itu sahaja, Chipset sehingga otak juga sangat berhati-hati dalam penggunaan tenaga bateri, tetapi ia mempunyai prestasi yang kuat sehingga Xiaomi Alibi memilih ia.

Dengan perkataan Xiaomi mi Max 3 ia adalah telefon pintar yang ditunggu-tunggu oleh peminat mi (peminat Xiaomi) kerana ia boleh bertahan masa yang lama. Buat, untuk Gadgeter yang ingin tahu tentang kelebihan dan keburukan telefon pintar ini sehingga ia boleh melihat komunikasi seperti ini.

Xiaomi mi Max 3 Kebaikan dan Keburukan

Lebihan
Spesifikasi Perkakasan
Xiaomi mi Max 3 telah dibekalkan dengan Qualcomm Snapdragon 636 Octa-Core Chipset, RAM dengan 4 GB atau 6 GB pilihan, dan storan dalaman dengan 128 GB atau 64 GB pilihan yang boleh ditambah microSD. Dengan campuran ini perkakasan mampu untuk devpermainan kami atau banyak aplikasi.

Bateri
Bateri mempunyai telefon pintar yang mempunyai kapasiti 5500 mAh bahawa Xiaomi mendakwa dapat bertahan selama 2 hari dalam penggunaan yang munasabah. Bukan sahaja untuk kapasiti bateri yang besar, Qualcomm Snapdragon 636 Octa-Cofre Chipset adalah tidak mengikut penggunaan tenaga bateri.

Kamera
Sokongan daripada 2 12 MP + 5 Resolusi kembali kamera dan LED flash boleh membuat imej yang baik bokeh (latarbelakang blur) gambar. Manakala kamera depan mempunyai Resolusi 8 MP yang boleh membuat imej dengan baik.

Penderia Cap Jari
Sejenis telefon pintar yang biasa, Xiaomi mi Max 3 juga dilengkapi dengan penderia cap jari di belakang yang memudahkan pengguna untuk mencipta telefon pintar untuk membuka kunci hanya menggunakan cap jari.

Reka Bentuk dan Paparan
Xiaomi mi Max 3 sudah dilengkapi dengan 6, 9 inci skrin yang resolusi penuh HD + (2.160 x 1.080 piksel), teknologi IPS, dan nisbah 18:9 yang mengisi depan. Sementara itu, Xiaomi tidak memperkenalkan bangs atau takuk pada telefon pintar ini.

Face Buka Kunci
Sebagai alternatif sensor cap jari, MI Max 3 telah dilengkapi dengan membuka kunci yang membolehkan pengguna untuk membuka telefon pintar mereka hanya dengan menghadapi muka ke hadapan telefon pintar.

Kekurangan
Dimensi besar
Walaupun skrin penuh, tetapi mi Max 3 mempunyai dimensi yang sangat besar sehingga ia agak sukar untuk dimasukkan ke dalam beg. Bukan itu sahaja, penggunaan itu tidak mahu menjadi segera kerana ia mengambil banyak tempat.

Slot Hybrid
Xiaomi mi Max 3 menyokong kad SIM dengan microSD, tetapi slot yang muncul pada telefon pintar ini adalah hibrid supaya hanya menggunakan 2 kad SIM tatarajah atau 1 microSD kad SIM 1.

Click to comment