-->

8 Manfaat dan Keburukan Xiaomi REDMI 6 Mesti-Tahu Sebelum Membeli

8 Manfaat dan Keburukan Xiaomi REDMI 6 Mesti-Tahu Sebelum Membeli
Manfaat dan Keburukan Xiaomi REDMI 6

Semalam Xiaomi secara rasmi melancarkan telefon pintar kelas murah terbaru yang dipanggil Redmi 6 di Indonesia. Dapat dikatakan ciri Xiaomi terbaru ini membawa yang baru kepada para pengguna prospektif.

Bukan sahaja Reka bentuk yang telah menggunakan skrin penuh, Xiaomi Redmi 6 juga menggunakan 2 kamera belakang supaya ia boleh membuat imej yang lebih bagus berbanding REDMI 5 yang telah muncul di Indonesia sekali.

Malah Gadgeter telah tertanya-tanya tentang kebaikan dan keburukan Redmi 6. Untuk itu, Gadgeter boleh melihat datanya seperti berikut.

Lebihan

Spesifikasi Perkakasan
Dapur perlumbaan Xiaomi redmi 6 telah diamanahkan kepada MediaTek Helio P22 octa-Core 2 GHz yang mempunyai 12 BN Teknologi proses supaya ia mempunyai prestasi yang kukuh. Untuk memberikan pampasan, Xiaomi juga telah memperkenalkan REDMI 6 dengan varian RAM 3 GB + ROM 32 GB dan RAM 4 GB + ROM 64 GB.

2 Kamera Kembali + AI
Dengan cara yang sama, REDMI 6 telah dilengkapi dengan dua kamera belakang, 12 MP + 5 MP, kecerdasan buatan atau kecerdasan buatan (AI), dan LED flash yang boleh membuat imej bokeh dengan cara yang mudah dan mudah.

Skrin Penuh
Produk terbaru Xiaomi dilengkapi dengan 5-, 45-inci IPS skrin penuh HD + (1440 x 720 piksel dan nisbah 18:9-aspek yang mengisi depan. Walaupun teknologi IPS membolehkan pengguna masih boleh melihat foto atau video pada skrin untuk sudut cerun 178 darjah.

Cap Jari
REDMI 6 dilengkapi dengan penderia cap jari pada bahagian belakang yang memudahkan pengguna untuk membuka kunci telefon pintar dengan kilat hanya menggunakan cap jari mereka.

AI Face Buka Kunci
Xiaomi sudah melengkapkan s Redmi 6 dengan AI Face buka kunci yang menjadikannya mudah bagi pengguna untuk membuka kunci telefon pintar dengan wajah mereka. Lebih-lebih lagi, AI yang kelihatan boleh bijak dalam mengetahui wajah pengguna.

2 Slot SIM + Satu Slot icroSD
Pada harga yang berpatutan, Xiaomi sebenarnya cuba untuk memperkenalkan 3 semua slot kad di ini REDMI 6 terdiri daripada 2 slot untuk membenamkan kad SIM dan slot microSD.

MIUI 9
MIUI 9 yang muncul di Xiaomi Redmi 6 berdasarkan Android 8. 1 Oreo mempunyai kecekapan bateri serta beberapa ciri menarik, seperti gambar dalam gambar, dwi-Split berbilang, dan banyak lagi.

Kekurangan

Kamera Hadapan 5 MP
Untuk telefon pintar yang lahir pada tahun 2018, kamera depan yang dimiliki oleh REDMI 6 boleh dikatakan kurang kerana ia mempunyai Resolusi 5 MP supaya ia kurang berkuasa untuk mencipta atau wefie.

Click to comment