-->

Samsung Galaxy A3 Review (2016)

Samsung Galaxy A3 Review (2016)
Samsung Galaxy A3 Review (2016)
Samsung telah melancarkan secara rasmi 3 generasi semasa untuk keluarga Galaxy A-Series di Indonesia. Salah satu daripada mereka adalah siri Galaxy A3 yang paling murah. Walaupun terdapat beberapa ciri yang boleh dibezakan dengan kedua-dua adik-beradiknya, telefon pintar sentiasa kelihatan pada pelbagai kelebihan sendiri. Ingin tahu apa jenis? Ikut pengulas berikut.

Lebih Reka Bentuk Premium
Tidak seperti Galaxy A3 jenis tahun kemudian, Samsung memperkenalkan jenis terbaru dengan reka bentuk yang lebih banyak premium. Ia adalah jelas bahawa Galaxy A-Siri 2016 membawa DNA dari siri utama mereka.

Galaxy A3 (2016) menggabungkan bahan logam dan Gorilla kaca 4 2 kaca. Yang 5D di belakang dan bahagian hadapan sangat mempesonakan, ditambah pula dengan sudut ergonomik. Telefon pintar ini adalah sangat elegan dan merasakan hak pada hujung jari kami. Badan juga agak nipis dengan ketebalan 7, 3 milimeter, dan kelihatan sangat langsing.

Tetapi kerana saiz agak kecil, anda yang mempunyai tangan yang besar boleh menjadi masalah untuk mendapatkan cengkaman yang selamat. Bukan sahaja begitu, bahan logam dan kaca yang digunakan juga kadangkala merasa licin dan berpotensi membuat Galaxy A3 (2016) di luar tangan. Ia amat disyorkan untuk flip dengan kes bonus walaupun ia akan menjadi sedikit untuk menampung Reka bentuk asal yang mempesonakan.

UI yang Tersendiri di Samsung
Dalam beberapa telefon pintar yang lain Samsung, pengeluar Korea Selatan tidak memperkenalkan pengubahsuaian antara muka yang berbeza. Anda biasa menggunakan telefon pintar Samsung untuk didengar selalu.

Berdasarkan Android 5. 1 lollipop, anda boleh melakukan pengubahsuaian dengan mudah kepada tema atau kertas dinding, widget, atau pintasan pada tetapan cepat. Dengan sentiasa menyediakan laci aplikasi, Galaxy A3 (2016) disokong oleh beberapa aplikasi asli Samsung seperti pengurus Smart, Perancang S, suara, dan Galaxy Hadiah Indonesia, yang sentiasa menawarkan hadiah menarik setiap hari.

Bukan itu sahaja, telefon pintar ini juga mempunyai aplikasi yang diarahkan oleh Microsoft seperti Word, Excel, PowerPoint, OneNote, OneDrive, dan Skype. OS semua aplikasi yang muncul pra-dipasang membuat Galaxy A3 (2016) mempunyai ruang yang ditinggalkan dalam memori dalaman oleh 10. 7 GB.

Sentiasa Memuaskan Paparan AMOLED
Galaxy A3 (2016) menggunakan paparan 4 dimensi. 7 inci dengan resolusi 1280 x 720. Peningkatan berbanding jenis tahun kemudian yang menawarkan 4. 5 inci 960 x 540. Jenis biasa, Samsung telefon pintar yang memaparkan menggunakan teknologi AMOLED luar biasa sentiasa muncul untuk kaya dalam output, dan dengan tahap kontras dan kecerahan yang sangat baik.

Terletak di pangkal matahari panas juga tidak mahu menyukarkan anda untuk melihat skrin ini. Walau bagaimanapun, ia boleh menjadi sebahagian daripada anda mahu merasakan dimensi 4. 7 inci sangat kecil. Samsung sememangnya melepaskan siri ketiga Galaxy A (2016) untuk keperluan pengguna yang berbeza. Jika anda kurang berpuas hati dengan dimensi skrin Galaxy A3, Terdapat sebuah A5 Galaxy yang lebih besar dan paparan Galaxy A7.

Buat zon audio, Samsung tidak menawarkan ciri khas yang tertanam dalam Galaxy A3 (2016). Penceramah adalah cukup selamat untuk anda gunakan pada trek atau menonton filem.

Kamera Boleh Dipercayai
Jenis dibentangkan dalam aktiviti pelancaran Indonesia beberapa waktu kemudian, Samsung membuat zon kamera seperti salah satu nilai jualan utama Galaxy A-Series 2016. Galaxy A3 juga adalah kes, walaupun pada hakikatnya bahawa ciri dihapuskan berbanding dengan Galaxy A5 dan A7, contohnya penstabilan imej optik.

Samsung tidak ingat untuk melibatkan UI kamera yang akan menjadikan ia lebih mudah bagi anda untuk membuat akses kepada beberapa fesyen dan tetapan. Buat fesyen, bukan sahaja auto anda boleh menyusun Pro, panorama, menembak berterusan, HDR, serta mana-mana fesyen lain yang boleh dimuat turun serta-merta. Pro fesyen khas, anda ingin membuat tetapan manual untuk keseimbangan putih, ISO, dan pendedahan.

Bersenjata dengan 13 megapiksel (4:3) sensor di sebalik fokus autoyang disokong dan LED Flash, Galaxy A3 (2016) mampu mencipta gambar yang dikategorikan dengan baik dalam kelas, paling biasa tangkap dalam keadaan cahaya yang baik. Dalam sesetengah sinar cahaya, gambar itu tidak istimewa, tetapi ia masih dalam batas yang boleh diterima. 5 megapiksel F/1 kamera swafoto. 9 juga boleh dipercayai dan tidak ada kekurangan kelemahan bermakna dalam gambar.

Prestasi yang Kurang Menarik dalam Kelasnya
Dalam hal Reka bentuk premium, mempesonakan Perkhidmatan, serta kamera yang boleh dipercayai, boleh menjadi salah satu daripada perkara-perkara yang kurang menonjol Galaxy A3 (2016) adalah perkara prestasi. SoC Samsung Exynos 7578 (bacaan Exynos 7580 pada CPU-Z) dengan kelajuan pemproses Quad-teras 1. 5 GHz serta Mali-T720MP2 GPU dan RAM 1. 5GB kelihatan kurang menarik dalam kelas.

Untuk penyimpanan, Samsung menyediakan 16 GB ruang simpanan dalaman yang boleh ditambah melalui slot microSD sehingga 128 GB.

Walaupun perkakasan adalah kurang Wah, prestasi galaksi A3 masih mampu untuk membuat memudahkan seluruh keperluan setiap hari dengan mudah dan responsif. Kami juga berminat untuk menjalankan 2 permainan terkenal adalah asfalt 8 dan juga kombat X. tidak ada masalah dengan asfalt 8, mudah dan kadar bingkai yang ditawarkan juga masih selamat. Fana kombat X, bagaimanapun, tetapi kadangkala loading agak lama.

Bateri Tahan Lama
Samsung Galaxy A3 (2016) dilengkapi dengan bateri 2300 mAh yang tidak boleh tanggal. Bukan kapasiti yang dikategorikan besar, tetapi mampu membuat telefon pintar bercahaya sepanjang hari panjang. Kami menggunakan Galaxy A3 (2016) sejak pagi dengan jenis Standard penggunaan seperti melayari, berbual, media sosial, panggilan, dan sesekali menonton video di YouTube dan bermain permainan. Akibatnya, telefon pintar dapat cahaya dari pagi hingga ke malam. Seperti maklumat sokongan, keputusan ujian berikut menggunakan aplikasi PCMark Android (ujian bateri):

Kesimpulan
Walaupun ia adalah satu siri yang sangat murah tiga Galaxy A-Siri 2016 yang telah gelongsor di Indonesia, Galaxy A3 adalah sentiasa mampu untuk menawarkan bukan sahaja Reka bentuk yang sangat premium, tetapi juga kamera yang boleh dipercayai.

Walaupun prestasi kurang berkuasa jika dibandingkan dengan telefon pintar lain dalam julat harga yang sama, ia mungkin bahawa beberapa pengguna tidak sangat titik pertimbangan yang mempertimbangkan untuk membuat semua keperluan asas, Galaxy A3 sentiasa memudahkan ia dengan mudah dan responsively.

Dibanderol RP 3.999. 000, Samsung Galaxy A3 (2016) sesuai untuk anda pengguna muda yang mahu kelihatan sejuk dengan telefon pintar anggun yang kelihatan elegan, dan mempunyai kamera yang baik untuk menangkap momen yang menyeronokkan setiap hari.

Mutahir:

  • Reka bentuk mempesonakan dengan bahan premium
  • Slim Body, mudah dimuatkan ke dalam poket
  • Skrin yang merosakkan Mata
  • Kamera adalah cukup baik kembali dan depan
  • Bateri tahan lama

Yang Kurang:

  • Bodinya kecil dan agak licin mempunyai potensi untuk melarikan diri
  • Prestasi sokongan perkakasan kurang menarik di kelasnya
  • Harga kurang kompetitif

Spesifikasi Samsung Galaxy A3 (2016)

  • SoC Exynos 7578 octa-teras kelajuan 1. 5 GHz
  • Gpu Mali-T720MP2
  • Skrin Luar biasa AMOLED 4. 7 inci 720p (Corning Gorilla Glass 4)
  • Ram 1.5 GB
  • Memori dalaman; 16 GB (terdapat slot microSD)
  • Kamera Flip 13 megapixel F1. 9 (LED flash)/depan 5 megapixel F1. 9
  • Bateri 2300 mAh
  • Kesambungan Kucing 4G LTE. 4, V4 Bluetooth. 0, A-GPS, GLON,, microUSB 2. 0, Wi-Fi
  • Os Android 5. 1.1 lollipop
  • Saiz 134.5 x 65. 2 x 7. 3 millimeters/berat 132 gr 

Click to comment